• Home
  • Fritid
  • Hannah och Amandas nya produkt: ljummet vatten
Fritid

Hannah och Amandas nya produkt: ljummet vatten

[ad_1]

Det stormar kring mediapersonligheterna Hannah Widell och Amanda Schulman. De båda systrarna driver mediabolaget Perfect Day Media som gör allt från poddar till tv, magasin – och nu även kosttillskott.

Kritiken mot kosttillskottet Hers, som de aktivt marknadsför, har varit massiv, från flera olika håll. Produkten påstås vara dyr och verkningslös:

”Man behöver inte äta det här”, som nutritionisten Hanna Eneroth på Livsmedelverket sagt.

Men systrarna säger sig inte förstå kritiken:

Våra lyssnare och läsare är fantastiska och vi tror de kan tänka fantastiskt bra själva. Om de vill äta ett vitamin som gör dem än mer fantastiska för endast 399:- kronor i månaden (finns på Life-butikerna eller på internet, ta två tabletter dagligen), så är det upp till dem.

Men mitt under brinnande debatt om kostillskottet Hers släpper nu systrarna alltså en ny produkt, i samma linje. 

Luke Warm Water, är enligt pressutskicket ”ett helt fantastiskt vatten för helt fantastiska människor”. Det är inte kolsyrat (utan ”stilla”, enligt pressutskicket) och sägs kunna ”släcka törsten”, ”bibehålla rätt vätskebalans i kroppen” samt att det även ska gå att ”skölja händerna” med det. 

Vattnet kommer att säljas i utvalda butiker och 33 cl kommer att kosta ca. 79:-. Enligt pressutskicket är det viktigt att vattnet inte kyls ner eller värms upp, utan att det dricks just ljummet. Men att hålla drycken ljummen är upp till konsumenten själv.

 

Related posts

Konferencier mest taggade personen på event

admin

Kristianstad byter namn till Kristianbajs

admin

Fem ungdomar till sjukhus efter missbruk av spiskummin

admin

Leave a Comment